• mystery shopping wat is het?

    Bij mystery shopping doe jij je voor als klant en zet jij je in om het serviceniveau en de verkoopgerichtheid van medewerkers te verbeteren. Na afloop van je bezoek aan een winkel vul je een digitale vragenlijst in over je constateringen tijdens het bezoek en leg je zo duidelijk en volledig mogelijk vast wat jij hebt waargenomen. Wil je meer informatie over wat mystery shopping is? Klik dan hier.

  • mystery shopping hoe werkt het?

    Om mystery shopper te worden start je bij ons eerst met een online test, zodra je deze hebt behaald ben je mystery shopper. Vervolgens kun je in ons systeem zien welke opdrachten er allemaal bij jou in de regio zijn en kun jij jezelf inschrijven voor een opdracht. Je plant de opdracht in op een datum die voor jou goed uitkomt! Wil je meer informatie over hoe mystery shopping werkt? Klik dan hier.

Wat voor soort opdrachten zijn er?

  • mystery calling

    Neem als mystery shopper bij excap telefonisch contact op met verschillende bedrijven en organisaties. Je beoordeelt de telefonische klantenservice en/of verkoop en je beoordeelt de bereikbaarheid van organisaties.

  • mystery e-mailing

    Neem als mystery shopper bij excap via een contactformulier of e-mail contact op met verschillende bedrijven en organisaties. Je maakt hierbij screenshots en beoordeelt ook de online klantenservice en/of verkoop.

  • customer journey

    Breng als mystery shopper bij excap jouw klantreis in kaart via een customer journey onderzoek. Je doorloopt in je klantreis meerdere fases en vult per fase een vragenlijst in.

  • feedback shopping

    Breng als mystery shopper bij excap een bezoek aan een winkel, voer een inhoudelijk gesprek met een medewerker en houd na afloop een face-to-face feedbackgesprek.

  • meet & greet

    Breng als mystery shopper bij excap een kort bezoek aan een winkel om te ervaren hoe je als (potentiële) klant begroet en benaderd wordt bij binnenkomst.

  • mystery shopping

    Breng als mystery shopper bij excap een bezoek aan een winkel, ga het gesprek aan met een medewerker en vul na afloop een vragenlijst in. Je meet hierbij de klantenservice en verkoopgerichtheid van medewerkers.

Ons werk

Excap - voorheen bekend als Store Support - is marktleider op het gebied van customer experience en employee experience. We zetten ons al 17 jaar iedere dag in voor gelukkigere medewerkers en meer tevreden klanten. Door onderzoek, door strategisch advies en succesvolle coaching.

Excap helpt om aantoonbaar en duurzaam effect te realiseren, want aantoonbaar effect leidt tot impact. We werken samen met onder meer Mediamarkt, KLM, Kwantum, Holland Casino, Rabobank, ROC Amsterdam, Sanquin en NS.

klantcases

FAQ

  • Welke vergoeding staat er tegenover het uitvoeren van een opdracht?

    Als mystery shopper word je per opdracht betaald, niet per uur. De vergoedingen voor het uitvoeren van een mystery visit liggen gemiddeld tussen de €10,00 en €35,00, afhankelijk van het type opdracht. De vergoedingen worden bruto uitbetaald en zijn inclusief eventuele reis- en overige kosten. Het is daarom voor jezelf het prettigst om opdrachten in de buurt van je eigen woonplaats uit te voeren of de opdracht te combineren met een privébezoek aan de betreffende plaats.

  • Hoe vaak krijg ik een opdracht?

    Hoe vaak je een opdracht uit kunt voeren is afhankelijk van de opdrachten die we op dat moment in jouw regio hebben en het hoeveel mystery shoppers worden ingezet. Het kan zijn dat je maar eens per half jaar gevraagd wordt bijvoorbeeld, maar het kan ook zijn dat we meerdere malen achter elkaar iets hebben. Mystery shopping opdrachten hebben in ieder geval een incidenteel karakter. Een volledige baan of bijbaan als mystery shopper is vaak niet mogelijk.

  • Hoe word ik uitgenodigd voor opdrachten?

    Doorgaans ontvang je per e-mail bericht wanneer er een mystery shopper vacature voor je is. Vervolgens ben je vrij om deze al dan niet te accepteren. Dit kan een ‘persoonlijke’ of een automatische e-mail uit onze software zijn. Het kan ook voorkomen dat je telefonisch wordt benaderd door ons voor een opdracht. Daarnaast kun je zelf op je persoonlijke homepagina inzien of er opdrachten beschikbaar zijn in jouw regio en deze accepteren.

  • Wanneer kan ik mijn vergoeding verwachten?

    De door jou uitgevoerde opdracht gaat een week nadat wij je ingevulde vragenlijst verwerkt hebben met de verloning mee. Aan het eind van die week zul je de vergoeding dan ook ontvangen. Doorgaans zal dit binnen een maand na uitvoering van de opdracht zijn. Het kan zijn dat je meerdere opdrachten in dezelfde week of op dezelfde dag uitvoert, maar dat je de vergoedingen op verschillende momenten zult ontvangen.

  • Kan ik excap zien als een werkgever?

    Nee, tussen excap en jou bestaat geen werkgever-werknemerverhouding. Dit betekent dat excap jou de vergoedingen bruto uitbetaalt en dat je zelf verantwoordelijk bent voor de afdracht van de eventueel verschuldigde inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen en de inkomensafhankelijke premie Zorgverzekeringswet.

  • Hoe geef ik mijn vergoedingen op bij de Belastingdienst?

    Excap moet één keer per jaar het totaalbedrag van de aan jou uitbetaalde vergoedingen doorgeven aan de Belastingdienst. Als mystery shopper krijg je hiervan geen overzicht, dit dien je dus zelf bij te houden.

  • Kan ik bij mijn belastingaangifte kosten in aftrek brengen?

    Normaliter zal de Belastingdienst je een uitnodiging toezenden tot het doen van een aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. In deze aangifte kun je de eventuele kosten (bijvoorbeeld gereden kilometers) die je hebt gemaakt in aftrek brengen, met inachtneming van fiscale wet- en regelgeving. Belangrijk aspect is dat je op verzoek van de Belastingdienst moet kunnen aantonen dat je in aftrek gebrachte kosten ook echt gemaakt hebt. Bewaar (kopieën van) bijvoorbeeld parkeerbonnetjes dus goed!

  • Krijg ik van excap een jaaroverzicht?

    Nee. Excap moet één keer per jaar het totaalbedrag van de aan jou uitbetaalde vergoedingen doorgeven aan de Belastingdienst. Als mystery shopper krijg je hiervan geen overzicht, dit dien je dus zelf bij te houden.

  • Hoe kan ik mij aanmelden?

    Je kunt je aanmelden door je gegevens achter te laten en onze online test uit te voeren. In de online test krijg je een kort videofragment te zien, waarin we meer uitleg geven over wie wij zijn, wat mystery guest onderzoek inhoudt en wat je van ons kunt verwachten. Aan het einde van de video stellen we je een aantal korte vragen. Heb je minimaal 8 van de 10 vragen goed? Dan verwelkomen we je graag als mystery guest bij excap! De test werkt ook op je telefoon, maar het is aan te raden een tablet, laptop of pc te gebruiken. Succes!

  • Zijn mijn persoonlijke gegevens wel veilig?

    Jouw profielpagina is beveiligd, wat inhoudt dat alleen jijzelf en excap toegang tot deze informatie hebben. Vanzelfsprekend zal deze informatie niet voor andere doeleinden gebruikt worden. Excap gebruikt deze informatie dan ook alleen om mystery shoppers te selecteren die passen bij de opdracht.

  • Staat het antwoord op je vraag er niet tussen?

    Neem dan contact met ons op. Stuur een e-mail naar mysteryshoppers@excap.nl of bel ons op telefoonnummer 050-850 7005 (alleen op werkdagen tussen 8.30 - 17.30 uur).