Uw klant is koning. Zo ook Louis van Gaal - 6 richtlijnen om een goede klantcoach te worden. mei 2014

Worden we onder Louis van Gaal dan eindelijk voor het eerst wereldkampioen? De meeste Nederlanders zijn, zoals vanouds, voorzichtig in de verwachtingen voor het aanstaande WK. Miljoenen reserve bondscoaches en honderden journalisten zullen de komende weken hun ongezouten mening geven. Maar Louis van Gaal, dé Louis van Gaal, staat aan het roer. En Louis beslist. Zijn deskundigheid als voetbalcoach is…

Lees meer

Digitale kansen voor fysieke winkels, 10 voorbeelden februari 2014

Fysieke winkels hebben het zwaar. Het percentage online aankopen groeit nog steeds en het gebruik van smartphones en tablets is geïnfiltreerd in het gedrag van consumenten. Volgens Thuiswinkel.org groeiden de online aankopen in 2013 met 8%. Online trends worden steeds belangrijker voor traditionele retailers met winkels die gemaakt zijn van steen en cement.

Lees meer

Sinterklaas vertoont multichannel gedrag! - 5 aandachtspunten november 2013

Zodra de pepernoten in de supermarkt liggen weet je het; nog even en de Sinterklaasgekte barst los. Eerst maak je een lijstje. Wat heb ik nodig, een iPad cover? Heb ik al. Waar word ik blij van, Google Glass? Helaas, een wachtlijst en bovendien ver boven het budget. Na de nodige online deskresearch kom je naar tevredenheid tot je lijstje en druk je op ‘opslaan als’. Tijd om lootjes te trekken. Dat…

Lees meer

Nederland in beweging. Doe mee! augustus 2013

Hoewel de titel anders doet vermoeden, gaat deze blog niet over het ochtendprogramma van Omroep MAX, waardoor wij ons elke ochtend een half uur voor de televisie kunnen bewegen. Nee, deze blog gaat over het feit dat Nederland in beweging is en steeds mobieler wordt. Uw klant is, vergezeld door een smartphone, onderweg en verplaatst zich. Letterlijk.

Lees meer