Employee Experience bij Transavia

Geplaatst door Baukelina van der Weij op 23 april 2019

De samenwerking van Transavia en Store Support gaat al even terug. In 2015 wonnen Daan Noordeloos en Arjen van Hijum de best of MIE award met hun case presentatie: “The never ending journey. Transavia haar zoektocht naar de mooiste klantreis”.

Transavia Employee Experience

In deze case worden verschillende onderzoeksmethoden ingezet om vervolgens de PXI (The Passenger Experience Index) tot leven te brengen. Van doorlopende metingen onder passagiers tot de inzet van mystery guests die door Europa reisden om de gehele journey te analyseren.

Samen maakten Transavia en Store Support vervolgens een online dashboard waarop exact de verbanden af te lezen zijn tussen een goede ervaring en financiële output. En de reis ging verder: Store Support helpt Transavia sinds 2017 eveneens met een maatwerk dashboard rondom het inzichtelijk maken van de Employee Experience.

Employee Experience Inzichtelijk bij Transavia

De EX of medewerkersbeleving wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers en er wordt gekeken naar verschillende secties die Employee Experience beïnvloeden. Zo krijgt Transavia doorlopend inzicht in de wijze waarop zij haar beleid verder kan optimaliseren voor Cabin Crew, Vliegdienst, Technische Dienst en Kantoorpersoneel, kijkende naar:

  • kennisdeling door de direct leidinggevende
  • coaching door de leidinggevende
  • overeenstemming met collega’s binnen de crew
  • betrokkenheid bij airline door de crew

Wil je inhoudelijk meer weten over dit traject? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!