Beestenboel

Geplaatst door Arjen van Hijum op 24 januari 2014

Uiteindelijk ontvang ik weer een mail. Dat men “mij tegemoet wil komen” en de kaarten tot 15 februari heeft verlengd. Hallo! Dit is gewoon tegen eerder gemaakte afspraken in. In mijn nadeel. Zoals een dierentuin betaamt is men erin geslaagd van een mug een olifant te maken, terwijl de mensen van de informatiebalie de paarse krokodillenstrategie hanteren.

Op de verjaardag van Julia wilde ik met de hele familie naar Dierenpark Emmen, ware het niet dat Julia nou net deze dag uitkoos om ziek te zijn.

De 12 toegangskaarten had ik al in huis, met korting besteld via de ANWB. Vlak voor het einde van het jaar heb ik gebeld met de vraag of ik de geldigheidsduur van de kaarten mocht verlengen. Moeilijk dat de medewerker deed! Maar na een ‘prettige’ discussie was het dan toch mogelijk. Ik mag de kaarten verlengen t/m april. Moest ik “alleen even een mail sturen om deze afspraak te bevestigen.” Zo gezegd, zo gedaan.

Na mijn vakantie stuur ik de bevestiging. En ik krijg me toch een slechte reactie terug! Wie dit dan wel niet beloofd zou hebben, dat men nergens een notitie van deze afspraken kon vinden, etc. Alleen aan de e-mailhandtekening van mijn mail zou men al kunnen zie dat ik toch echt niet de persoon ben om hier over te liegen… Even een simpel voorbeeld uit de mail: “Ook de toezegging dat uw kaarten tot april van dit jaar verlengd zouden kunnen worden bevreemdt ons enigszins. Een dergelijke verlenging van toegangskaarten is nogal uitzonderlijk.”

Op mijn vileine opmerking dat men toch wel een degelijk CRM-systeem heeft om dit soort afspraken vast te leggen, werd ook negatief gereageerd. Blijkbaar hangt het callcenter helemaal vol met post its, waarvan enkele op onverklaarbare wijze verdwijnen.

Uiteindelijk ontvang ik weer een mail. Dat men “mij tegemoet wil komen” en de kaarten tot 15 februari heeft verlengd. Hallo! Dit is gewoon tegen eerder gemaakte afspraken in. In mijn nadeel. Zoals een dierentuin betaamt is men erin geslaagd van een mug een olifant te maken, terwijl de mensen van de informatiebalie de paarse krokodillenstrategie hanteren.

Ondernemers, medewerkers, servicespecialisten, klantfans van Nederland; bij velen van u ben ik dit gelukkig nog nooit tegengekomen. Zoals u weet heeft een vaste klant altijd gelijk, totdat het tegendeel met 100% zekerheid kan worden bewezen. Tot die tijd bedient u hem op zijn wenken.