Column Reisrevue: (Twitter)beleving

Geplaatst door Arjen van Hijum op 19 augustus 2011

‘Waarom zit je op Twitter?’, vroeg iemand. Gevolgd door de vraag: ‘Verkoop je daar nu echt meer mee?’ Mijn antwoorden: omdat ik geïnteresseerd ben in andermans leven en omdat ik mijzelf blijkbaar interessant vind en nee, ik verkoop er niets meer mee. Ik vind het gewoon boeiend om te lezen hoe @reasreizen dagelijks last minutes aanbiedt, hoe @holidayfeeling mensen aanzet de zomerse zon elders te zoeken (dit doen ze overigens goed) en hoe vele andere reisbureaus mij iedere dag met pieken en dalen uit mijn luie kantoorstoel willen krijgen. En… omdat er Tweeps zijn die mij raken met persoonlijke, vrolijke en originele 140-tekenslevenslessen. Daarom. Maar er is nog iets. Ik ben op zoek naar onderscheidend vermogen van bedrijven en de mate waarin zij mij beleving bieden. In positieve zin. En dat vind je maar weinig op Twitter.

(Twitter)beleving

‘Waarom zit je op Twitter?’, vroeg iemand. Gevolgd door de vraag: ‘Verkoop je daar nu echt meer mee?’ Mijn antwoorden: omdat ik geïnteresseerd ben in andermans leven en omdat ik mijzelf blijkbaar interessant vind en nee, ik verkoop er niets meer mee. Ik vind het gewoon boeiend om te lezen hoe @reasreizen dagelijks last minutes aanbiedt, hoe @holidayfeeling mensen aanzet de zomerse zon elders te zoeken (dit doen ze overigens goed) en hoe vele andere reisbureaus mij iedere dag met pieken en dalen uit mijn luie kantoorstoel willen krijgen. En… omdat er Tweeps zijn die mij raken met persoonlijke, vrolijke en originele 140-tekenslevenslessen. Daarom. Maar er is nog iets. Ik ben op zoek naar onderscheidend vermogen van bedrijven en de mate waarin zij mij beleving bieden. In positieve zin. En dat vind je maar weinig op Twitter.

Het grootste onderscheid zie ik nog altijd in mensen. Je ziet het verschil tussen een medewerker die je een broek wil verkopen of iemand die je mooi en zelfverzekerd wil kleden. Je ziet het verschil tussen iemand die je een fles wijn wil verkopen of een
mooie avond wil laten beleven en... je ziet het verschil tussen een reisbureau dat je een reis wil verkopen of je een onvergetelijke tijd wil laten beleven. Prijs is tijdelijk, beleving voor altijd. Weet jij nog hoeveel je hebt betaald voor je fantastische vakantie van 2 jaar geleden?

Dus de volgende keer dat je een Tweet opstelt, een klant spreekt of
een potentiële klant mailt, denk dan nog ‘s: ‘Hoe bezorg ik de klant een unieke beleving?`

Reactie?
@arjenvanhijum / @store_support