Een kerstgroet van familie Store Support

Geplaatst door Arjen van Hijum op 21 december 2018

We blikken terug op 2018 en kijken vooruit naar 2019

Voor velen is vandaag, 21 december, de laatste dag van het jaar. Ik tel het aantal uren af dat ik nog heb om mijn Inbox zo leeg mogelijk met vakantie te laten gaan, mijn laatste meetings gaan vooral over de mice en place van het Kerstdiner, ik programmeer mijn Out of Office Reply op 2019 en we gaan naar huis om, na de nodige voorpret van afgelopen weken, mijn foute Kerstpak aan te doen voor het ´Voute Kerstfeest´ van Store Support. Om morgen met een ietwat ‘houten hoofd’, maar het juiste been uit bed te stappen en mij twee weken volledig te storten op de drie lieve dames thuis, de familie en de bergen in winters Oostenrijk. Dan vergeet ik bijna de training voor ‘De Halve van Egmond’, omdat ik dit jaar zo nodig stoer moest zijn en daarmee veel te vroeg te begin met Goede Voornemens…

De komende weken zullen daarnaast in het teken staan van terugkijken of vooruitblikken. Hoewel ik het een vreemd gegeven vind dat we ooit zijn gaan geloven dat een simpele datum als 31 december een keihard eind van een jaar is en we het hele jaar daar naartoe werken alsof 1 januari niet bestaat, helpt deze jaarlijkse finish line ons wel om goed te evalueren. Gedurende het jaar gaat zo’n evaluatie vooral over: “Gaan we snel genoeg? Groeien we hard genoeg? Zijn we leuk genoeg?” Maar aan het einde van het jaar verandert de vraag vooral naar: “Zijn we tevreden?” En heel eerlijk, die vraag omhelst wat mij betreft zowel zakelijk als privé.

Meer dan ooit sprak ik afgelopen jaren met collega’s, de Supporters, over het feit dat Store Support als een familie is. Een hechte club die ook dit jaar weer nieuwe leden mocht verwelkomen, die enorm gastvrij is en haar klanten dan ook zo behandelt. Een club die heel af en toe wellicht een familiediner van Bert van Leeuwen kon gebruiken, maar nog veel vaker een familiefeest organiseerde. Feesten die doorgaans gedrenkt zijn in een heerlijke dosis Licor 43 (het huisdrankje van de familie) en niet geheel toevallig kunnen ontaarden in de mooiste gesprekken, de meest lachwekkende herinneringen en meest bijzondere dansmoves. Bijvoorbeeld tijdens een prachtig familieweekend op Terschelling.

Maar we zijn ook de familie die hard werkt. Met elkaar, en voor elkaar. We geloven in de kracht van onze dienstverlening. We geloven in het effect die deze diensten heeft op de klantbeleving en medewerkersbeleving van onze klanten. Met gepaste trots zagen we daarom afgelopen jaar de vraag naar onze Klantsuccesmanagers (in andere bedrijven worden zij consultants genoemd) groeien als nooit tevoren. Met klanten als Audi, Hornbach, Transavia en Shimano, maar ook prachtige bedrijven als ENGIE, Heuver en de Hanzehogeschool Groningen was het wederom een jaar waarin we het heel druk hadden, maar bovenal genoten van deze samenwerking. En laten we vooral niet Sanquin vergeten, misschien wel dé samenwerking van afgelopen jaar. Omdat we er een award mee wonnen, maar nog meer omdat we hiermee maatschappelijke impact realiseerden. Daarom herhaal ik graag nogmaals, helemaal in deze decembermaand, bloed geven doet leven.

Vooruitkijkend naar volgend jaar gaan er wederom mooie dingen gebeuren. Zo staan we met het Holland Casino op het MIE2019. Zo gaan we prachtige projecten starten die Customer Experience (CX) en Employee Experience (EX) met elkaar verbinden. En… zetten we ook in België de groei verder voort, na dit jaar successen te hebben geboekt met o.a. klanten als Ikea, De Lijn en MediaMarkt.

Gingen er dan ook dingen iets minder afgelopen jaar? Natuurlijk. Want alleen wanneer ikzelf en de mensen om mij heen af en toe een 6-je scoren, zijn we in staat onze NPS op een niveau van 60+ te houden.

Lieve lezers, klanten, collega’s, relaties… dank voor het mooie jaar. Dank voor de samenwerking. Dank voor de hulp. Dank voor het lachen, dank voor de mooie momenten.

Ik trek mijn pak aan, een Kerstpak vol met sterren. En vanavond laat, heel laat, proost ik met mijn familieleden alvast op de feestdagen en een heel goed volgend jaar. Om morgen wakker te worden met de druk dat ik mijn bed uit moet om te gaan hardlopen… Al gaf een klant gisteren mij een goede tip: “Mijn goede voornemen is om pas in juli 2019 met goede voornemens te beginnen.”

Want af en toe moet je ook even stilstaan en genieten. Helemaal deze dagen.

Een warme kerstgroet,

Mede namens,

Ewald, Ivo, Allet, Baukelina, Carolien, Cynthia, Danielle, Danny, Dylan, Ellen, Els, Emiel, Erik, Frank, Grace, Jan, Jaqueline, Kim, Laura, Linda, Marco, Mark, Marliek, Michiel, Myrthe, Nick, Renik, Renske, Rik, Rowan, Thomas, Tjitske, Vera, Willem, Yves en Yvette,
 
Arjen