Klantbeleving

Geplaatst door Arjen van Hijum op 29 december 2011

Google is een bedreiging voor de reisbranche. Wie dit niet gelooft waant zicht in de periode dat men zei dat reizen toch echt niet online geboekt zouden worden. Zolang Google haar sublieme missie (het wereldwijd toegankelijk en bruikbaar maken van informatie) succesvol blijft doorzetten, is er reden genoeg om eens goed na te denken over de vraag: werk ik met of tegen Google?

Google is een bedreiging voor de reisbranche. Wie dit niet gelooft waant zicht in de periode dat men zei dat reizen toch echt niet online geboekt zouden worden. Zolang Google haar sublieme missie (het wereldwijd toegankelijk en bruikbaar maken van informatie) succesvol blijft doorzetten, is er reden genoeg om eens goed na te denken over de vraag: werk ik met of tegen Google?

Combineer ik Google met uw branche, dan doe ik het volgende. Ik type eerst de zoekterm ‘reizen’. Ik bekijk de resultaten en zoek nog eens op de term ‘vakantie’. Wat denk je? Eén-en-al prijs, prijs, prijs. Ik zag bij de eerste 10 resultaten geen resultaat dat niet sprak over goedkoop, voordeel en korting!

Combineer ik deze zoekresultaten met ons bedrijf, dan kan ik één ding concluderen: in de zoekresultaten ontbreekt de klantbeleving! Onder aan de streep kiest de klant toch voor een onvergetelijke vakantie i.p.v de goedkoopste en zoekt de klant toch naar een prachtige bestemming in plaats van een lastminute topaanbieding?

Ik denk dat de eerste aanbieder die inspeelt op het gevoel én de prijs nog beter presteert mét Google. Verras de klant met bestemmingsinformatie die verder gaat dan de standaard Capitoolgids, vertel de klant over de pittoreske dorpjes, adviseer de klant welke Apps hij kan gebruiken om nog meer plezier te beleven en adviseer de toprestaurants net buiten de toeristische hotspots.

Welke Google-informatie gebruikt u om uw klant te verrassen en te informeren?

Arjen van Hijum

Reactie?
@arjenvanhijum / @store_support