Koningsdag

Geplaatst door Arjen van Hijum op 02 mei 2014

Goede retailers die toppersoneel aan het werk hebben zijn schaars. Retailers die daarbij ook nog financieel gezien florerende tijden doormaken zijn nog schaarser. Ligt het nou echt aan het internet? Ligt het nou echt aan het consumentvertrouwen?

Goede retailers die toppersoneel aan het werk hebben zijn schaars. Retailers die daarbij ook nog financieel gezien florerende tijden doormaken zijn nog schaarser. Ligt het nou echt aan het internet? Ligt het nou echt aan het consumentvertrouwen?

Willem-Alexander weet raad! Onze koning genoot afgelopen zaterdag van zijn verjaardagsfeestje. En iedereen was uitgenodigd. Hoezo Facebook, hoezo Twitter? Je echte vrienden ontmoet je op straat, daar ga je mee koekhappen, hockeyen op straat en die laat je voor je dansen. En als dat nog niet genoeg is, geef je de genodigden van je feest ook nog toestemming om overal, uitgestald op straat, elkaars afgedankte spullen te verhandelen. De vrijmarkt, vernoemd naar de vrijemarkteconomie, waarin vraag en aanbod nog nooit zo goed werden gematcht.

Dit alles leidt tot eensgezindheid, cultureel bewustzijn op koninklijk niveau, enorme consumentenbestedingen en geeft ook nog eens een geweldige boost aan de lokale horeca-etablissementen. De koning zal gedacht hebben ‘ik zal de economie een elitair poepie laten ruiken en deze eigenhandig omzetten in groei’. Niet voor niets was het imago van WimLex nog nooit zo goed.

Maar weet u wie echt de koning was op 26 april jl.? U… de klant! Ik kan me geen andere dag in het jaar bedenken waarop de verkoopmedewerkers (lees vrijmarktverkopers) zo vriendelijk zijn, je als klant zo veel voor zo weinig krijgt, je zo’n gezellige horeca kunt meemaken en je zoveel winkeltjes ziet op 1 vierkante kilometer. En op de achtergrond worden de zintuigen geprikkeld door de geuren van de lekkerste eetkraampjes en deuntjes van de meest schattige en getalenteerde straatmuzikantjes.

Dankzij Koning Klant Willem zit er weer muziek in de economie. Dank u Hoogheid.

 


PS> Lees ook de uitkomsten van ons onderzoek naar de het gedrag, de beleving en het uitgavepatroon tijdens Koningsdag!