ServiceSupply

Geplaatst door Arjen van Hijum op 19 november 2015

Marketeer Pim gaf een presentatie over klantbeleving. Met daarin een mooi voorbeeld hoe Suitsupply, bekend van de betaalbare confectie en prachtige reclamecampagnes, WhatsApp toepast als middel voor service en sales.

Marketeer Pim gaf een presentatie over klantbeleving. Met daarin een mooi voorbeeld hoe Suitsupply, bekend van de betaalbare confectie en prachtige reclamecampagnes, WhatsApp toepast als middel voor service en sales. Getriggerd door Pim zijn sheets besluit ik een app te sturen naar de ‘pakkenperfectionist’. Ik vraag of ze nog een mooi pak en shirt voor mij hebben die ik tijdens een belangrijke afspraak kan dragen. En die afspraak is over drie dagen. Over een das twijfel ik nog, ik ben benieuwd naar hun advies.

Ik ontvang kort daarop een foutloos concreet bericht met daarbij de link naar het pak, het shirt en de das die ze aanbevelen. Ik ben verliefd, al weet ik niet of er een man of vrouw aan de andere kant van lijn zit.

Na één bericht begin ik het nut al te ervaren, helemaal na de conversatie die volgt:

A: Super leuk, dank voor de snelle reactie. Weet je of ik dit in Groningen kan kopen dit weekend? Kan het bijvoorbeeld tijdig worden vermaakt?

S: Ja, ze zouden dit pak nog in maat 52 moeten hebben in Groningen. Het meeste vermaak aan de pantalon kan gedaan worden terwijl je wacht. Ik kan altijd even bellen of ze hem voor je reserveren.

A: Super attent van je! Ik ga zelf even heen, vanmiddag of morgen. Dank voor de topservice!

S: Oké helemaal goed! Hij hangt voor je achter, we zien je graag in de winkel verschijnen. Fijn weekend alvast!

Ik ben fan. Fan van het servicekanaal WhatsApp, fan van Suitsupply. Ik begin deze case als mystery guest die graag klantbeleving test. Ik denk dat ik eindig in de winkel in de Brugstraat in Groningen. Staand bij de pinautomaat waar ik een pak afreken. Omdat ie mooi is, maar vooral omdat dit bedrijf mij heeft overtuigd. Als hun pakken net zo goed zijn als deze service, dan ziet u mij de komende tijd veel in pak. Maar een das? Daar twijfel ik nog over.