Tom & ik

Geplaatst door Arjen van Hijum op 02 oktober 2015

Een maand geleden was ik jarig. Vol verwondering trok ik ’s ochtends het doek van mijn cadeau. Daar stond ze. Daar straalde ze. Ik was verliefd vanaf het eerste moment.

Een maand geleden was ik jarig. Vol verwondering trok ik ’s ochtends het doek van mijn cadeau. Daar stond ze. Daar straalde ze. Ik was verliefd vanaf het eerste moment. Na een zeer succesvol Nederlands wielerseizoen kon ik het niet laten om mijn verjaardagswens in lijn aan te passen; een koersfiets. Gekregen van Sas, zelf uitgekozen bij Cycle Trend, de fietsspecialist van
Groningen.

Ik kocht deze fiets daar omdat ik nogal kritisch was qua specificaties. En laat met zoeken. Eigenlijk kon ik niet anders dan kiezen voor deze fietsenzaak. Alleen zij konden mij deze Stevens Aspin leveren.

Ondanks dat ik nu vol passie de heuvels van de Hondsrug bestijg, het asfalt van Noord-Groningen trotseer en geniet van de prachtige natuur die Groningen en Drenthe te bieden hebben, denk ik al fietsend nog wel eens terug aan die momenten in de fietsenshowroom.

Nooit is mij gevraagd wat ik heb met fietsen, nooit ben ik uitgedaagd om mijn fietsavonturen in de Belgische Ardennen te delen met de verkoper, nooit ben ik gevraagd naar de droom die ik heb als fietsend amateur, nooit werd mij gevraagd in welke mate ik gesoigneerd als een Mario Cipollini op de fiets wenste te zitten. Maar ik wilde deze fiets zo graag, dat ik bezweek voor het verlangen.

Nu, 1 maand later, heb ik nog steeds niets gehoord van Cycle Trend. Geen telefoontje zoals fietsliefhebbers onder elkaar zouden moeten hebben. Niet de vraag hoe het nu is om met helse zadelpijn te leven, niet de vraag of ik nog had nagedacht over dat extra tenue waar ik zo over twijfelde.

Als klant voel ik mij een beetje een Tom. Een Tom Dumoulin die voor zich uit staart en niets zegt. Moeilijk accepterend dat je na al die inspanning de rode trui hebt moeten afstaan. Aan de andere kant biedt deze Tom mij rust. Fietsen doe je alleen en decepties maken je alleen maar sterker. Uiteindelijk heb je niemand anders nodig om te genieten van je passie.

Maar af en toe zou het ook fijn zijn als de verkoper de passie met de klant zou delen.