Veel ergernissen tijdens decemberaankopen

Geplaatst door Dylan Wienke op 01 januari 2013

Ruim een op de drie Nederlanders (39%) blijkt zich in de decembermaand meer te ergeren tijdens het winkelen dan de rest van het jaar. De grootste ergernissen die men ervaart tijdens de decemberaankopen zijn drukte in de winkels, gebrekkige service van het winkelpersoneel en beperkte beschikbaarheid van producten.

Nederlanders ervaren in december minder service dan in de rest van het jaar

Ruim een op de drie Nederlanders (39%) blijkt zich in de decembermaand meer te ergeren tijdens het winkelen dan de rest van het jaar. De grootste ergernissen die men ervaart tijdens de decemberaankopen zijn drukte in de winkels, gebrekkige service van het winkelpersoneel en beperkte beschikbaarheid van producten.
Drukte in de winkels komt bij tweederde van de Nederlanders (67%) voor in de persoonlijke top 3 van ergernissen. 40% heeft deze ergernis op de eerste plaats staan. Het gebrek aan service van het winkelpersoneel wordt door de helft van de Nederlanders (54%) genoemd en de beperkte beschikbaarheid van producten in de winkel door een derde (34%). Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Store Support.

Een selectie van de meest opvallende resultaten:

- 64% noemt drukte in de winkel als ergernis en 40% heeft dit op nummer 1 staan. 54% noemt gebrek aan service en 20% vindt dit ergernis nummer 1. De beperkte beschikbaarheid van producten noemt 34% en 12% heeft dit op nummer 1 staan.

- 19% noemt de beperkte voorraad van producten als grootste ergernis bij online winkelen tijdens de decemberaankopen.

- 39% ergert zich meer tijdens het winkelen in de decembermaand dan in de rest van het jaar.

- 64% geeft de voorkeur aan het doen van decemberaankopen in de winkel en 19% doet dit liever online.

De hierboven genoemde resultaten betreffen slechts een samenvatting.

Download hier het hele rapport!