Een drukbezochte Masterclass in het Spoorwegmuseum

Een drukbezochte Masterclass in het Spoorwegmuseum

Geplaatst door Baukelina van der Weij op 21 september 2017

Een drukbezochte Masterclass in het Spoorwegmuseum

Met maar liefst meer dan 50 aanmeldingen, was de masterclass van 7 september de drukst bezochte masterclass tot nu toe. Deze keer mochten wij de deelnemers verwelkomen in Het Spoorwegmuseum.

In deze prachtige omgeving werden de deelnemers door Arjen van Hijum, directeur van Store Support, geïnspireerd door verschillende praktijkcases op het gebied van Customer Journeys en Customer Experience. Praktijkvoorbeelden waarbij kleine verbeteringen, hét verschil maken voor de klant. Specifiek werd het onderzoek, welke Store Support in samenwerking met Sanquin heeft uitgevoerd, toegelicht door Ewald Lausberg, directeur van Store Support.

Voor aanvang van de masterclass hadden de deelnemers huiswerk meegekregen, een ieder moest een case uit de praktijk van de organisatie waar zij werkzaam zijn meenemen. Na de uitleg van Dylan Wienke, marktonderzoeker bij Store Support, over de ExperienceCapture-methodiek en de te gebruiken tools gingen de deelnemers aan de slag met hun eigen case. Middels de Stappenmap brachten de deelnemers de klantreis in kaart, hierbij werden zij door Dylan, Ewald, Ivo (Commercieel Directeur Store Support) en Renik (Account & Sales director Store Support) begeleid en gaven zij tips en adviezen. 

In het museum volgde een heerlijke lunch, waar de deelnemers te midden van de historische treinen de gelegenheid kregen om kennis met elkaar te maken en te sparren.

In het tweede deel van de workshop gingen de deelnemers aan de slag met het intekenen van de Emotiecurve en het bedenken van concrete verbeteracties op basis waarvan een verbetering van de klantbeleving zou kunnen worden doorgevoerd. Verbeteracties waar de deelnemers, eenmaal weer op het werk, meteen mee aan de slag konden gaan. De dag werd plenair afgesloten, deelnemers kregen de mogelijkheid hun case toe te lichten en de door hen bedachte verbeteracties te delen.

Na een intensieve en interactieve sessie kregen de aanwezigen de kans voor een rondleiding door Het Spoorwegmuseum. Store Support kijkt terug op succesvolle Masterclass. Wij willen iedereen die aanwezig is geweest nogmaals bedanken voor zijn enthousiasme en aanwezigheid!

Onze volgende masterclass is op 19 oktober in Antwerpen. Wij organiseren deze masterclass in samenwerking met Jaguar Land Rover. Wil je hierbij aanwezig zijn of weet je iemand anders die hier graag bij aanwezig wil zijn? Kijk dan op www.storesupport.be/seminar voor meer informatie en hoe je je kunt aanmelden.