Herinneringen aan 2016

Herinneringen aan 2016

Geplaatst door Arjen van Hijum op 15 december 2016

Vandaag, de driehonderdnegenenveertigste dag van het jaar.

Na het lezen van deze column is de ‘openstaande’ tijd van 2016 wederom korter geworden. Apart eigenlijk, dat we aftellen naar een dag, naar een tijdstip, om vervolgens met gepaste hoofdpijn weer opnieuw te gaan tellen tot 365.

We zullen tijdens het kerstdiner, tijdens de oudjaarsborrel, op weg naar huis, met op de radio Driving Home For Christmas, tijdens het gesprek op straat met de buren, terwijl je naar vuurwerk kijkt en tijdens het nippen aan je warme chocolademelk, kijkend naar de prachtige kerstboom, nog een aantal keren terugdenken aan 2016.

De kleinste details komen naar boven over wat goed ging en waarvan je baalt. Waar je van genoot en op welke momenten je stress had. Met wie je ruzie maakt en met wie je knuffelde. Met welke collega je topprestaties hebt geleverd en welke collega’s je in 2017 liever niet meer treft bij de koffieautomaat.

En zoals een groot psycholoog, Daniel Kahneman, ons heeft geleerd, vergeten we deze ervaringen weer binnen nu en een aantal jaren. Vanaf dan veranderen de vele ervaringen in een kleine selectie van herinneringen. Herinneringen die we over vijf jaar nog feilloos oproepen.

Met uitzicht op een open haard en op de achtergrond een TV die mij één van de vele ‘terugblikken op 2016’ laat zien bedenk ik wat 2016 was voor Store Support.

2016 was het jaar waarin we iedere dag werden gechallenged door groei en de uitdagingen en kansen die hierbij kwamen kijken. We verwelkomden meerdere nieuwe talenten die werden toegevoegd aan ons team van Supporters. Diezelfde Supporters zijn sinds kort op Belgische les om volgend jaar ons Belgische avontuur succesvol ten uitvoer te brengen.

In Antwerpen, wees welkom op ons kantoor, organiseerden we vorige week onze eerste masterclass Customer Journey Management. Een masterclass waarvan we er in 2016 in Nederland zes met succes hebben georganiseerd voor honderden geïnteresseerden. Honderden geïnteresseerden die we wilden helpen nóg meer klantbeleving te creëren binnen hun organisatie, om ze te laten zien welke tools wij hiervoor bieden en ze aan het werk te zetten met onze ExperienceCapture-methodiek. Een methode die ingaat op de emoties die een klant ervaart en inzichtelijk maakt hoe mooi en effectief een klantreis kan zijn. Honderden geïnteresseerden hebben gezien dat Store Support is getransformeerd van veldwerkbureau naar partner en consultant op het gebied van Customer Experience. En jaar waarin onze NPS is gegroeid naar 63, een cijfer dat goed weergeeft hoe trots wij zijn dat onze dagelijkse inzet van waarde is voor onze klanten.

En heel eerlijk, het was ook weer een jaar waarin vele dagen waren voorbij kwamen waarin er teveel werk was om in 24 uur af te krijgen. Dat er naast juichmomenten ook momenten waren waarop we zuchtten. Dat er tranen waren om te lachen, en dat er een traan was om te huilen. Want privé en zakelijk kunnen simpelweg niet gescheiden worden.

Het jaar 2016. Het jaar waarin we met veel trots en passie vele klanten mochten helpen. En vele bedrijven op welke wijze dan ook kennis met ons maakten. Allemaal professionals die iedere dag weer de wekker zetten om hun klanten blijer en loyaler te maken. Ook jij.

En hopelijk heb je naast de deadlines de komende 16 dagen ook nog even de tijd om stil te staan. Stil te staan bij de hoogtepunten die 2016 jou hebben gebracht. Hoogtepunten die niet altijd zichtbaar zijn, maar wel gezien mogen worden. Hoogtepunten die soms klein lijken, maar grote impact hebben. Hoogtepunten die jou de energie geven om ook van 2017 een goed jaar te maken. Zowel zakelijk als privé.

Fijne feestdagen en een heel gezond en succesvol 2017 gewenst!

Namens

Ewald, Ivo, Linda, Wilco, Pim, Renik, Yvette, Mark, Willem, Simone, Dylan, Martine, Baukelina, Jojanneke, Danny, Rik, Els, Wendy, Marlou, Marloes, Laura, Raoul, Emma, Martin, Arjen, Sarah, Jan, Jeffrey, Thijs, Douwe, Marloes en Sandra,

Arjen