Terugblik: Masterclass Customer Experience Management

Geplaatst door Dion Georgiades op 17 mei 2016

Op 12 mei organiseerde Store Support een masterclass Customer Experience Management in de prachtige Markthal te Rotterdam. De dag stond geheel in het teken van het identificeren en creëren van de ideale klantbeleving en klantreis van verschillende ondernemingen en resulteerde in bruikbare adviezen voor de implementatie van pragmatische strategieverbetering.

Op 12 mei organiseerde Store Support een masterclass Customer Experience Management in de prachtige Markthal te Rotterdam. De dag stond geheel in het teken van het identificeren en creëren van de ideale klantbeleving en klantreis van verschillende ondernemingen en resulteerde in bruikbare adviezen voor de implementatie van pragmatische strategieverbetering.

Het startsignaal van de drukbezochte bijeenkomst werd ingeluid door Arjen van Hijum, algemeen directeur van Store Support, waarna een tweedelige interactieve workshop Customer Experience Management werd gegeven. In groepen werkten de deelnemers aan het opstellen van een plan voor het bereiken van de ultieme klantbeleving. Aan de hand van vooraf bedachte cases, die de deelnemers via WhatsApp-filmpjes naar
Store Support hadden gestuurd, werkten professionals uit verschillende branches samen om elkaar te inspireren en van elkaar te leren.

Nadat de verschillende gepercipieerde emotionele klantreizen van de doelgroepen in kaart waren gebracht, werden de gewenste situaties vastgesteld en werden concrete strategieën bedacht aan de hand waarvan verbetering van klantbeleving bewerkstelligd zou kunnen worden. Deze initiatieven werden met elkaar besproken, feedback werd gegeven en aanvullende ideeën werden met elkaar gedeeld.

De nieuw verkregen inzichten werden goed ontvangen en veel van de aanwezige professionals gaven aan de in de masterclass aangeboden theorie zelf toe te gaan passen op hun vakgebied. Op basis van de wensen ten opzichte van de klantbeleving werden doelen opgesteld die de deelnemers in de aankomende vier weken willen bereiken. Store Support zal zich gedurende deze periode en daarna bezighouden met het leveren van effectief advies waarmee dit gerealiseerd kan worden.

Store Support kijkt terug op een zeer succesvolle en inspirerende dag waarop bewustwording werd gecreëerd van de manier waarop klantbeleving op praktische wijze kan worden beïnvloed. Wij willen iedereen die aanwezig is geweest nogmaals bedanken voor zijn aanwezigheid. We hopen dat we in de toekomst nog veel voor elkaar kunnen betekenen!