PERSBERICHT: Store Support helpt Air France KLM aan betere klantbeleving

Geplaatst door Pim Busker op 22 augustus 2017

Voor Air France KLM moeten vliegreizen een ervaring opleveren die je bijblijft. Van zoeken via boeken, inchecken, boarden, vliegen, uitstappen tot aankomen en terugkijken. Elke stap is van invloed op hoe de klant de totale reis ervaart. Store Support brengt in beeld hoe die ervaringen eruit zien en welke stappen gezet moeten worden om deze nóg onvergetelijker te maken.

Store Support richt zich hierbij op meerdere klantgroepen. Waar eerst de customer journey van de zakelijke inkoper  inzichtelijk werd gemaakt en gaat worden geoptimaliseerd, wordt de volgende stap gezet richting het Business-to-Trade kanaal. Zo wordt gewerkt aan de perfecte klantervaring van reisbureaus en -agenten als zij kiezen voor Air France KLM.

Op basis van de ExperienceCapture-methodiek wordt de huidige customer journey in kaart gebracht en naast het ideaalbeeld van de klant gelegd. Welke behoefte heeft de klant op welk moment? Hoe vult Air France KLM die behoefte in? Welke emotie roept dit op bij de klant? Door met klanten  en medewerkers, onder meer in workshops, in gesprek te gaan over hoe deze ideale customer journey eruit ziet, wordt de basis gecreëerd om  aan de slag te gaan met de gewenste verbeteringen.

De relatie tussen Air France KLM en Store Support verdiepte zich de afgelopen jaren meer en meer. De kennis van wat de klant ervaart én zou willen ervaren is goud waard voor de maatschappij. Want met die kennis kan  verder worden gewerkt aan het realiseren van onvergetelijke klantervaringen, die loyaliteit verhogen en leiden tot aanbeveling.