Store Support wint landelijke Social Media FD Gazellen Award

Geplaatst door op 01 december 2011

Donderdag 1 december 2011- Store Support maakt volgens de FD Gazellen Award-jury het slimst gebruik van sociale media. Dat bleek gisteravond tijdens de Grande Finale in het Porsche Centrum in...

Donderdag 1 december 2011- Store Support maakt volgens de FD Gazellen Award-jury het slimst gebruik van sociale media. Dat bleek gisteravond tijdens de Grande Finale in het Porsche Centrum in Amsterdam. Arjen van Hijum, één van de drie directeuren van Store Support, ontving het bijbehorende beeldje. Na de gouden Gazelle Award van 2010, de award voor de snelst groeiende bedrijven van Nederland, en de Gazelle Award van dit jaar is deze nationale prijs de derde bekroning die Store Support in korte tijd heeft ontvangen.

De jury roemde Store Support vanwege het actieve gebruik van diverse sociale media en het feit dat de Groningse onderneming voor haar opdrachtgevers in kaart brengt in hoeverre zij social media klantgericht inzetten. Hiervoor zet Store Support onder andere mystery tweets in. In het juryrapport viel te lezen: "Op alle gebieden haalt men voordeel uit social media. Daarnaast worden sociale media gebruikt voor de productgerichte 'customer journey' waarbij de relatie klant-bedrijf vanaf het eerste contact tot evaluatiemoment wordt gevolgd."

Store Support
Store Support onderzoekt in opdracht van (grote) organisaties de kwaliteit van hun dienstverlening. Dit gebeurt door de inzet van mystery shopping. Hierbij bezoeken, bellen of mailen anonieme klanten bedrijven en andere organisaties om het serviceniveau te beoordelen, of analyseren zij de klantgerichtheid van een bedrijf haar social media activiteiten. Store Support is marktleider in Nederland. Uit de Gazellengroei van het Groningse bedrijf blijkt wederom dat bedrijven en organisaties een klantgerichte werkwijze zeer belangrijk achten.

Publieksprijs
In 2004 startten Ivo van de Boer, Arjen van Hijum en Ewald Lausberg vanuit de opleiding Small Business & Retail Management hun bedrijf. Een jaar later al wonnen zij de publiekprijs van Dé Jonge Ondernemersprijs van het Noorden. Inmiddels is het personeelsbestand gegroeid naar veertien medewerkers en werken er vijftien belmedewerkers voor Store Support en 1.200 mystery shoppers door heel Nederland