Store Support helpt ons bij het vergroten van het inzicht in de huidige passagiersbeleving en de ruimte voor verbetering. Daarbij zijn de inzichten die we krijgen afhankelijk van een prettige samenwerking waarin we samen kunnen experimenteren en snel reageren op wat er in de markt gebeurt. En dat is precies wat we krijgen. Een organisatie die met ons meedenkt over hoe we het morgen beter kunnen doen.
Daan Noordeloos - Manager Marketing & Customer Strategies Transavia Bekijk de hele case
Wij willen de beste zijn, ook voor onze klanten, en daar helpt Store Support ons al jaren op professionele wijze mee! De inspirerende aanpak is vooruitstrevend en flexibel, de uitvoering met waardevolle feedback en de rapportages van hoge kwaliteit.
Jolanda Degen - Directeur Otravo Bekijk de hele case
Store Support is qua vakvolwassenheid, kennis en kunde een serieuze sparringpartner voor corporates en weet dit te combineren met de mentaliteit, snelheid en wendbaarheid van een start-up. Gedurende dit traject heeft Store Support zich bewezen als waardevolle innovatiepartner in realisatie van de klantinteractie strategie van Air France KLM. 
Michiel Schulte - CRM Strategy & Innovation Air France KLM Bekijk de hele case

Travel journey

Behoefte
ontstaat
Voorbereidende
(online) zoektocht
Groeten &
ontmoeten
Behoefte-
analyse
Online aanbieders
vinden
Reisbureau
(online)
bezoeken
Passende reizen
adviseren &
laten zien
In contact
komen
Boeken van
de reis
Contact na
afloop reizen
Reisvoorbereiding
Reizen!

Travel journey

Behoefte
ontstaat

Er ontstaat bij de consument een behoefte aan vakantie. Dit gebeurt vanuit een ontspanningsvraag. We meten deze fase dmv onze ExperienceCapture methodiek.

Voorbereidende
(online) zoektocht

De consument gaat zijn programma van eisen (bewust of onbewust) vaststellen. Een globaal budget wordt vastgesteld en een eerste zoektocht wordt gestart. Mystery webshopping kan een goed middel zijn om deze fase te meten.

Online aanbieders
vinden

Er is een eerste landvoorkeur voor 1 of meerdere landen en voorkeur qua soort vakantie (zon, avontuurlijk of cultuur). Tevens is er een eerste schifting in de te bezoeken reisbureaus gemaakt. Nu moeten ze online vindbaar zijn. Mystery webshopping kan ook hier een goed middel zijn om deze fase te meten.

In contact
komen

De consument wil graag een keer langskomen en/of informatie ontvangen over de reizen die in zijn shortlist zitten. In deze fase gaat het om responssnelheid en kwaliteit. We meten dit met mystery leadopvolgingstrajecten.

Reisbureau
(online)
bezoeken

Het is zover. De consument gaat funshoppen bij het reisbureau dit kan zowel fysiek als online zijn. Vraag is: kan hij fysiek het reisbureau goed vinden en zijn er voldoende parkeerplaatsen beschikbaar. Online is de vraag of de navigatie goed en makkelijk werkt en of er voldoende informatie is te vinden. Dit stukje van de klantreis maakt deel uit van onze mystery webshopping en mystery shops maar ook van onze meet & greet onderzoeken.

Groeten &
ontmoeten

De consument heeft jouw reisbureau goed weten te vinden en stapt binnen. Nu is het zaak deze klant op het juiste moment te begroeten en contact te maken. Dit gaat vaak mis (door drukte of onderbezetting). Dit hoeft echter niet. We meten dit door het inzetten van meet & greet onderzoek.

Behoefte-
analyse

De consument voelt zich welkom, heeft een kopje koffie, zit aan het bureau/barretje/koffiehoekje en wacht totdat hij aan de beurt is. Tijdens het gesprek wat volgt is het aan de verkoper om voldoende vragen te stellen om de werkelijke behoefte te achterhalen. Onze mystery shoppers zijn ervaren in het voeren van verkoopgesprekken.

Passende reizen
adviseren &
laten zien

De verkoper kent de behoefte van de consument en speelt hier op in door passende reizen aan te bieden. Enthousiasme en het daadwerkelijk laten zien van de plaast van bestemming is hierbij de aanleiding voor de volgende stap. De boeking. Ook dit komt naar voren tijdens onze mystery shops.

Boeken van
de reis

De consument heeft zijn keuze gemaakt. Hij neemt een vakantiereis bij jou af. Samen nemen jullie de stappen door van het boekingsproces. Vol enthousiasme wordt een krabbel gezet onder de offerte.

Reisvoorbereiding

De consument gaat naar huis en moet nog een aantal weken wachten voordat de vakantie kan beginnen. De voorpret begint echter al, welke kleding moet ik mee, wat wil ik gaan bezoeken en moet ik ook inentingen halen? De vraag is in hoeverre kan jij als reisbureau de consument tijdens dit proces helpen?

Reizen!

Het feestmoment in de klantreis (en het begin van de after sales klantreis). De consument gaat zijn aankoop consumeren. Zijn behoefte is voorzien. Gaat deze stap goed dan zal de aanbevelingsbereidheid hoog zijn.

Contact na
afloop reizen

De verkoper die tijdens de klantreis een relatie heeft opgebouwd met zijn klant hoeft na de vakantie natuurlijk niet stil te zitten. Hartstikke leuk en goed is het om nog even contact op te nemen na enige tijd om te vragen hoe de vakantie was. We onderzoeken trouwens ook de gehele after-sales klantreis.

Offerte aanvragen

* Verplichte velden.
Yvette Westerbaan

Yvette Westerbaan

Account & Sales director

020 - 204 4508 WhatsApp

Customernomics blog