Verzekeraars | mystery shopping & onderzoek

Verzekeraars concurreren vaak op prijs, maar kunnen pas echt het verschil maken met service. Vooral op het moment dat uw verzekerden hun verzekering nodig hebben of gegevens willen wijzigen, heeft een servicegerichte benadering een groot effect. Een positieve ervaring met uw service zorgt niet alleen voor het behoud van uw bestaande klanten, maar ook voor nieuwe klanten via positieve mond-tot-mondreclame.

 

Wat we doen voor verzekeraars?

Mystery calling

Wanneer een klant telefonisch contact opneemt met een klacht, om zich aan te melden of juist om op te zeggen, spelen meerdere factoren een rol in de klantbeleving. Wordt de mystery caller vriendelijk en correct geholpen? Stelt uw medewerker relevante vragen om zo de juiste informatie of het beste advies te kunnen geven? Mystery calling onderzoek leidt tot heldere resultaten waarmee u uw telefonische klantenservice gericht kunt verbeteren.

Meer informatie

Mystery e-mailing

Het belang van een goede e-mail wordt vaak onderschat, terwijl het ook in de verzekeringsbranche een nog altijd groeiende vorm van klantcontact is. Mystery e-mailing laat zien hoe servicegericht e-mails door uw organisatie worden beantwoord. Onze mystery e-mailers dienen per e-mail een klacht in of vragen informatie aan als nieuwe of bestaande klant. Hiermee worden mogelijke verbeterpunten geanalyseerd, zoals snelheid, verkoopgerichtheid en inhoudelijke correctheid.

Meer infomatie

Customer journey

Klanttevredenheid is het product van alle deelervaringen met uw organisatie. Helpt u uw klant bij het vergelijken van verschillende verzekeringsopties? Kunnen verzekerden gemakkelijk hun gegevens wijzigen? Eén misser heeft gevolgen voor de hele klantbeleving. We stellen de customer journey en de contactmomenten vast, meten de prestaties bij deze touchpoints en sporen knelpunten op. Zo kunt u doeltreffend verbeteringen doorvoeren en uw rendement verhogen.

Meer informatie

Mystery shopping

Worden uw particuliere en zakelijke klanten tijdens hun bezoek aan uw (assurantie)kantoren goed geholpen? Gaan uw medewerkers commercieel gericht te werk, maar hebben zij ook oog voor de wensen en vragen van de klant? Hoe beleven uw klanten deze wisselwerking? U krijgt helder antwoord op deze vragen met onderzoek met behulp van ervaren mystery shoppers. Zij bezoeken uw (assurantie)kantoren en beoordelen de verkoopkwaliteit van uw medewerkers.

Meer informatie

Net Promoter Score (NPS)

In welke mate zouden uw klanten uw organisatie en uw verzekeringen aanraden aan familie, vrienden of collega’s? Hoe hoger deze vraag wordt beantwoord, hoe hoger uw NPS. Ook voor de verzekeringsbranche geldt: bedrijven met de hoogste NPS blijken ook de hoogste groeicijfers te hebben. Store Support doet al jaren structureel onderzoek naar de NPS in diverse branches en kan zo goed in kaart brengen hoe goed u scoort.

Meer informatie

Cases