ENGIE

ENGIE

Store Support, Zecht en ENGIE werken samen aan waardevolle klantrelaties en merkte na de samenwerking op dat klanten langer klant blijven. De gehele klantreis is onder de loep genomen en de gewenste situatie is gedefinieerd. Hoe zag dit proces eruit?

Doel en aanpak

Wanneer je klant écht wil binden, moet je met méér komen dan alleen een goede prijs. Dat besef heeft ENGIE maar al te goed. Tot nu toe is in de energiesector prijs een van de belangrijkste overstapredenen geweest. Dat moest anders, vond ENGIE. De wetenschap dat ENGIE bestaat dankzij haar klanten en alleen daardoor kan bouwen aan een duurzame energietransitie, gaf aanleiding voor een grondige analyse van de klantrelatie. Samen met Store Support en creatief bureau Zecht is ENGIE gaan bouwen aan een klantreis waar iedereen blij van wordt. Vooral de klant! 

Resultaten

Door middel van de ExperienceCapture methodiek bracht Store Support stap voor stap in beeld wat de ervaring van klanten bij ieder contactmoment of ontbrekend contact was in de customer journey. Welke momenten leverden stress op, spanning, ergernis? En waardoor werden zij juist positief verrast? De emotionele klantreis die zo ontstond werd gelegd naast de emotionele klantreis die ENGIE zou willen bieden. Lotte da Graca: “Zo zagen we op welke punten we het al heel goed deden, maar ook waar ruimte voor verbetering was. Door de klantreis op papier aan te vullen met échte ervaringen van échte klanten kregen we duidelijke handvatten voor het optimaliseren van de gewenste klantreis.’

Over ENGIE

ENGIE is energieleverancier. ENGIE levert dagelijks groene stroom aan 100 miljoen mensen. Het bouwen aan een duurzame wereld doet ENGIE in 70 landen. Als enige energiemaatschappij in Nederland staat ENGIE op de internationale A-lijst met pioniers op het gebied van klimaatverbetering. 

Download gratis volledige case

Benieuwd naar de ins & outs van de samenwerking tussen ENGIE, Zecht en Store Support?? De complete case kun je gratis hier vinden.

 

Uitgevoerde diensten
Marktleider in Customer Journey Management, Mystery guest, ExperienceCapture, Customer Journey Mapping

Meer weten over onze dienstverlening?

Neem vrijblijvend contact op

Meer weten over onze dienstverlening?
Neem vrijblijvend contact op

Lotte da Graca over ENGIE Lotte da Graca over ENGIE
Het in kaart brengen van de huidige en gewenste emoties heeft ons enorm geholpen bij het definiëren van de optimale klantreis. 
Lotte da Graca Retentiemarketeer ENGIE Bekijk de hele case