InShared | Klantgerichtheid

InShared | Klantgerichtheid

InShared onderscheidt zich van de concurrentie door, wanneer er minder schade wordt geclaimd dan gemaakt, een jaarbeloning uit te keren aan haar klanten. Met slechts 35 mensen op de loonlijst, inclusief flexibele schil, werkt InShared elke dag hard aan het tevreden houden van haar 250.000 klanten. De uitdaging is om de reputatie in stand te houden door een constante excellente service te bieden.

Doel en aanpak

Het doel is om het de klant zo makkelijk mogelijk te maken. Eerlijk, makkelijk en voordelig; dat zijn de sleutelbegrippen van InShared. De klant wil over het algemeen het liefst zoveel mogelijk zelf regelen, maar als dat niet lukt, dan staat InShared voor ze klaar. Dit is een grote verantwoordelijkheid, want de manier waarop de klant wordt geholpen is bepalend voor het imago van het bedrijf. Het tevreden houden van de klant is iets dat opgesloten ligt in het bedrijfsplan van de verzekeraar. Dat is waar de medewerkers van InShared elke dag voor gaan: de klanten zo goed mogelijk bedienen. InShared weet dat ze het goed doet. Klanten geven de service hoge waarderingscijfers, maar verder dan dat ging het meten van de klantbeleving niet. InShared zat op een berg data die in zeven jaar was opgehoopt. Maar hoe ontsluit je die data en waar stuur je op?

Dat is waar Store Support om de hoek komt. Het uiteindelijke doel: onderscheidend blijven in snelheid en klantgerichtheid. Store Support begon met vijftig mystery e-mails met veelvoorkomende vragen, waarop veelvoorkomende antwoorden van InShared kwamen. Op die manier kregen ze inzicht in hoe het bedrijf het doet op het gebied van informatieverstrekking en om te checken of de beloofde snelheid van reageren behaald werd. Ook kwam Store Support intern mee kijken, mee luisteren en mee praten. De onafhankelijke, kritische blik van de adviseur klantbeleving maakt InShared beter. De praktische tips van de adviseur zijn direct toepasbaar.

Resultaten

De adviseur klantbeleving stelde een lijst met punten op. Eén daarvan is dat de mensen die dagelijks mailen en bellen met klanten, elkaar feedback geven. Dat heeft InShared vertaald in ‘tips’ en ‘tops’. Medewerkers zeggen van elkaar wat ze goed vinden gaan en geven elkaar advies, dat werkt heel goed. Zo waren er nog heel wat adviespunten die de communicatie met klanten beter maakt. InShared is hard bezig met de aanbevelingen van Store Support, om zo nóg beter te worden en zichzelf klaar te maken voor de volgende stap.

Over InShared

‘’We all benefit’’. Het bedrijf is pas zeven jaar oud, maar in die korte tijd lukte het InShared om een bekende verzekeraar te worden met een naam van fatsoen, eerlijkheid en vooruitstrevendheid.

InShared onderscheidt zich van de concurrentie door, wanneer er minder schade wordt geclaimd dan gemaakt, een jaarbeloning uit te keren aan haar klanten. Met slechts 35 mensen op de loonlijst, inclusief flexibele schil, werkt InShared elke dag hard aan het tevreden houden van haar 250.000 klanten. De uitdaging is om de reputatie in stand te houden door een constante excellente service te bieden.

Meer lezen? Over deze samenwerking verscheen een uitgebreide klantcase.

Uitgevoerde diensten:

Mystery ShoppingVerbetertrajecten

Meer weten over onze dienstverlening?

Neem vrijblijvend contact op

Meer weten over onze dienstverlening?
Neem vrijblijvend contact op

Informatie aanvraag

Door akkoord te gaan met de nieuwsbrief geeft u Store Support toestemming om commerciële uitingen toe te zenden, waaronder de nieuwsbrief en relevante uitnodigingen voor events.
Velden met een * zijn verplicht
Yvette Westerbaan

Yvette Westerbaan

Account & Sales director

020 - 204 4508
Informatie aanvragen