KLM Health Services

KLM Health Services

KLM Health Services heeft haar processen herschreven, hierbij is gekeken hoe KLM Health Service klantgerichter en efficiënter kan werken. Vanuit de wens om de uitwerking van de proces te beoordelen, is Store Support gevraagd een Customer Journey-onderzoek uit te voeren.

Doel en aanpak

Het doel van het onderzoek was het meten van de ervaren kwaliteit van de dienstverlening van het Aeromedisch Instituut en het Medisch Onderzoek Centrum. Zonder dat de medewerkers wisten op welk moment en door welke persoon dit wordt gedaan. Tijdens de customer journey komt o.a. de volgende touchpoints naar voren: het telefonisch inplannen van de afspraak, het beoordelen van de receptie, het beoordelen van de wachtruimte en het beoordelen van de arts. Gedurende het mystery guest-onderzoek werdem de door KLM Health Services vastgestelde “7 Service Standards” gemeten die KLM Health Services hanteert wanneer het gaat om de focus op de klant.

Resultaten

De resultaten zijn gepresenteerd aan het management en medewerkers van KLM Health Services. Samen met hen heeft Store Support een aantal  actiepunten voor de korte termijn (Quick Wins) en lange termijn vastgesteld. Deze zijn met name gericht op een persoonlijke ontvangst, volledige communicatie en het klantgericht inplannen van afspraken.

Over KLM Health Services

KLM Health Services heeft circa 240 medewerkers en is een volle dochter van KLM NV, maar opereert zelfstandig in de markt. Al meer dan 70 jaar voert KLM Health Services medische keuringen uit. KLM Health Services  verricht  preventieve medische onderzoeken, health check-ups en vliegmedische keuringen voor particulieren en bedrijven. Ten tweede worden reizigers geadviseerd via de KLM Travel Clinics over risico’s op reis en over preventieve maatregelen. Ten derde worden bedrijven met verplichtingen op het gebied van bedrijfshulpverlening geholpen met opleidingen en levert KLM Health Services medische apparatuur en andere voorzieningen. Als laatste helpt KLM Health Services de gehele KLM-groep met het vergroten van de  inzetbaarheid en vitaliteit van hun medewerkers. Lees meer over KLM Health Services op de site.

Uitgevoerde diensten
Customer journey

Meer weten over onze dienstverlening?

Neem vrijblijvend contact op

Meer weten over onze dienstverlening?
Neem vrijblijvend contact op

Drs. C. Bouter over KLM Health Services Drs. C. Bouter over KLM Health Services
Voor onze organisatie een eerste ervaring om met mystery guests onze klanttevredenheid te peilen. Dat is ons goed bevallen. De samenwerking met Store Support heeft hier zeker positief aan bijgedragen. De uitkomsten van de onderzoeken zijn zeer waardevol.
Drs. C. Bouter Operationeel Directeur KLM Health Services Bekijk de hele case

Informatie aanvragen

* Verplichte velden.

Renik Brandt Corstius

Account & Sales director

Renik Brandt Corstius
maginezine Gratis magazine Aanvragen

Blijf op de hoogte

via onze nieuwsbrief