NS Hispeed

NS Hispeed

NS Hispeed tracht de verkoop van hun treinreizen bij reisbureaus te stimuleren. Om te meten in hoeverre de producten van NS Hispeed worden aanbevolen, zijn reisbureaus van verschillende ketens door een mystery shopper van Store Support bezocht.

Doel en aanpak

NS Hispeed onderkent het belang van de manier waarop reisbureaumedewerkers treinreizen aanbieden. Het doel van het onderzoek is om inzichtelijk te maken hoe het product wordt geadviseerd en welke kansen er zijn ter optimalisatie van het draagvlak. Dit is gedaan door mystery shoppers als anonieme de klant het reisbureaus te laten bezoeken, met als reden dat hij een lang weekend naar Parijs wil.

Resultaten

Doordat de mystery shopper nog niet heeft gekozen voor een vervoersmiddel en (passief) openstaat voor verschillende vormen van vervoer kunnen ook de treinreizen van NS Hispeed worden aangeboden. De belangrijkste conclusie van het onderzoek is dat reizen per trein wel top of mind is bij de medewerkers, maar dat meer informatie over de klantvoordelen van reizen per trein nodig is. NS Hispeed heeft de resultaten bovendien aangegrepen om met elke keten in gesprek te gaan.

Over NS Hispeed

NS Hispeed is het hogesnelheidsmerk van NS Internationaal B.V. en biedt hogesnelheidsvervoer aan op nationale en internationale bestemmingen. NS Hispeed biedt de reiziger niet alleen snelheid en gemak bij het boeken van tickets, maar ook tijdens de reis van en naar het station, het verblijf op het station en in de trein. Steeds meer van deze services worden zichtbaar, zoals de NS Hispeed Lounges op de stations Amsterdam, Schiphol, en Rotterdam.

Uitgevoerde diensten
Mystery shopping

Meer weten over:

Mystery shopping

Meer weten over:
Mystery shopping

Informatie aanvragen

* Verplichte velden.

Renik Brandt Corstius

Account & Sales director

Renik Brandt Corstius
maginezine Gratis magazine Aanvragen

Blijf op de hoogte

via onze nieuwsbrief