TUI | Workshop klantbeleving

TUI | Workshop klantbeleving

Hoe zorgen we ervoor dat bezoekers van TUI-reisbureaus een klantbeleving hebben om nooit meer te vergeten? De internationale reisorganisatie vroeg ons daarover mee te denken. Om te beginnen in de vorm van een workshop op maat tijdens een cruise voor vestigings- en regiomanagers. Onze klantsuccesmanager Marliek Coppens vloog naar Noorwegen om er aan boord te stappen van Mein Schiff 4 en de mensen van TUI aan het denken en het werk te zetten.

Doel en aanpak

De reisbureaubranche heeft al jaren te kampen met groeiende concurrentie van online reisaanbieders. Maar TUI is ervan overtuigd dat reisbureaus een toegevoegde waarde hebben. Door klanten een beleving te geven die ze online niet krijgen. Met een aantal inspirerende voorbeelden uit de praktijk gaf Marliek Coppens een interactieve workshop. Uitgangspunt hierbij waren de drie E’s - Effectiveness, Ease en Emotion en hoe deze ingezet kunnen worden om een onvergetelijke klantbeleving te realiseren.  In de reisbureaubranche heb je het dan over het voldoen aan de behoefte van de klant (Effectiveness), het de klant zo gemakkelijk mogelijk maken (Ease) en het allerbelangrijkste: zorgen dat je de klant emotioneel weet te raken (Emotion).

Tijdens de workshop gingen de TUI-managers in kleine groepjes aan de slag  met hun verkregen inspiratie. Ze bedachten stuk voor stuk goede ideeën om een verschil te kunnen maken, in de vorm van een wedstrijdje om het enthousiasme nog wat aan te wakkeren.

Resultaten

"Een interessante en verrassende workshop. Ik en ook mijn collega's zijn echt aan het denken gezet. Er zijn een aantal punten naar voren gekomen die je een nieuwe blik geven op de customer journey in de TUI winkels." Deelnemer workshop.  

Het winnende idee speelt in op de emotie van de reisbureaubezoeker. Klanten wordt gevraagd de ogen te sluiten en terug te denken aan de mooiste reis die zij ooit maakten. Zo zijn elementen aan te wijzen die klanten van belang vinden en kan een perfecte reis op maat worden samengesteld. TUI gaat het winnende idee en alle andere goede ideeën verder uitwerken en invoeren. Store Support helpt TUI hier uiteraard graag bij om zo de reisbureaubezoeker die excellente klantbeleving te geven die hij nooit meer zal vergeten!

Over TUI Nederland

Reisorganisatie TUI Nederland opereert onder de reismerken TUI en Kras. Naast een eigen luchtvaartmaatschappij, TUI fly, heeft TUI 130 eigen reisbureaus en 110 mobiele reisadviseurs. TUI verzorgt jaarlijks voor 1,7 miljoen reizigers een vakantie en is daarmee in Nederland marktleider op het gebied van georganiseerde vakanties. TUI Nederland is onderdeel van de internationale TUI Group en samen met TUI België en TUI Frankrijk vormt het Western Region. Het hoofdkantoor van TUI Group is gevestigd in Hannover. Binnen TUI Group werken ruim 150 reisorganisaties in twintig landen samen onder de naam TUI.

Uitgevoerde diensten

Workshop klantbeleving

Meer weten over onze dienstverlening?

Neem vrijblijvend contact op

Meer weten over onze dienstverlening?
Neem vrijblijvend contact op

Nico van der Veer over Reisbureaugroep Tui Nico van der Veer over Reisbureaugroep Tui
De 'jonge honden-mentaliteit' van Store Support staat ons aan. Ze hebben een leuke, verfrissende aanpak en zijn oplossingsgericht. Store Support heeft ons aangenaam verrast.  
Nico van der Veer Directeur retail en franchise Reisbureaugroep Tui Bekijk de hele case

Informatie aanvraag

Door akkoord te gaan met de nieuwsbrief geeft u Store Support toestemming om commerciële uitingen toe te zenden, waaronder de nieuwsbrief en relevante uitnodigingen voor events.
Velden met een * zijn verplicht
Marliek Coppens

Marliek Coppens

Klantsuccesmanager

020 - 204 4508
Informatie aanvragen