Net Promoter Score

Net Promoter Score

Wat is Net Promoter Score (NPS)?

De NPS is een eenvoudig instrument voor het vaststellen van klantloyaliteit. Een positieve NPS betekent dat er meer klanten tevreden zijn dan ontevreden. Bedrijven met de hoogste NPS in hun sector blijken ook de hoogste groeicijfers te hebben in die sector. De NPS is dus een getal dat uitdrukt hoe goed uw bedrijf presteert in vergelijking met concurrenten.

Net Promoter Score: één centrale vraag

Om de NPS te kunnen bepalen, stellen we een belangrijke vraag:

  • “Hoe waarschijnlijk is het (op een schaal van 0 tot 10) dat je de organisatie zou aanbevelen bij vrienden, familie of collega’s, naar aanleiding van dit contactmoment?”

Net Promoter Score door Store Support

Store Support neemt de Net Promotor Score altijd mee in mystery onderzoeken en doet daarnaast ook losse onderzoeken naar de NPS. Op basis daarvan brengen we elk half jaar de Store Support NPS Branche Monitor uit. Maar we kijken verder dan de NPS en vragen ook naar de motivatie van klant om zo optimaal inzicht in de klantervaring te krijgen. We hanteren een op maat gemaakte vragenlijst, zodat we de resultaten ook op detailniveau vast kunnen leggen. 

Meer weten over dit onderzoek?

Neem vrijblijvend contact op

Meer weten over dit onderzoek?
Neem vrijblijvend contact op