MSPA congres 2011: invloed sociale media steeds groter

Geplaatst door Arjen van Hijum op 29 juli 2011

Tijdens het jaarlijkse congres van de Mystery Shopping Providers Association (MSPA) bleek dat de vraag in de markt naar mystery shop-onderzoek nog steeds toeneemt. Zowel afnemers als aanbieders van mystery shop-onderzoek realiseren zich dat het onderscheidend vermogen van medewerkers essentieel is voor succes. Het meten van de kwaliteit hiervan is dan ook essentieel.

Tijdens het jaarlijkse congres van de Mystery Shopping Providers Association (MSPA) bleek dat de vraag in de markt naar mystery shop-onderzoek nog steeds toeneemt. Zowel afnemers als aanbieders van mystery shop-onderzoek realiseren zich dat het onderscheidend vermogen van medewerkers essentieel is voor succes. Het meten van de kwaliteit hiervan is dan ook essentieel.

Store Support was ook dit jaar aanwezig bij de conferentie van de Mystery Shopping Providers Association (MSPA). Het thema luidde Connect, Learn & Share (Easy ways to improve in a changing business world). In Barcelona werd gesproken met ruim 200 collega’s uit Europa over het optimaliseren van onderzoeksmethoden, trends op het gebied van software en de kansen die er zijn voor diverse branches.

De trends die werden geschetst, onder andere door Michael Tchong en Egbert Jan van Bel, gaven aan dat klanten steeds gevoeliger worden voor mond-tot-mond reclame, dat online mystery shopping snel zal groeien en dat sociale media grote invloed gaan hebben op het communiceren van klantervaringen. Bedrijven die de gehele Customer Journey omarmen en op alle moments of truth excelleren, zijn de winnaars als het gaat om klantbeleving.

De toegevoegde waarde van de MSPA werd dan ook wederom bevestigd tijdens het congres. Door samen te werken met een MSPA-lid verzekeren bedrijven zich van betrouwbaar en kwalitatief mystery guest-onderzoek.