Mystery guest-onderzoek in crisistijd

Geplaatst door op 25 juni 2009

Tijdens het jaarlijkse congres van de Mystery Shopping Providers Association (MSPA), bleek dat de vraag in de markt naar mystery shopping-onderzoek, ondanks de crisis, toeneemt. Het afgelopen half...

Congres MSPA in Lissabon

Tijdens het jaarlijkse congres van de Mystery Shopping Providers Association (MSPA), bleek dat de vraag in de markt naar mystery shopping-onderzoek, ondanks de crisis, toeneemt. Het afgelopen half jaar zijn veel organisaties zich bewust geworden hoe belangrijk de kwaliteit van het contact met klanten is. Meer dan ooit zal de klant op de juiste manier te woord moeten worden gestaan.

Store Support was ook dit jaar aanwezig bij de conferentie van de Mystery Shopping Providers Association (MSPA). In Lissabon werd gesproken met 150 collega’s uit Europa over het optimaliseren van onderzoeksmethoden, trends op het gebied van software en het presenteren van data en de kans die er zijn voor diverse branches.

Uit de presentaties en workshops die zijn bijgewoond, blijkt dat de crisis echt kansen biedt. Gastsprekers (klanten) gaven aan omzet te hebben gegenereerd door te investeren in mystery shopping, calling en emailing. Maar ook bevestigden zij het belang van service in tijden dat bestaande klanten belangrijker zijn dan ooit tevoren.

De mystery shopping branche zelf is volop in ontwikkeling. Niet voor niets gaf 73% van de deelnemende bedrijven aan dit jaar een omzetstijging te verwachten ten opzichte van vorig jaar. Daarnaast gaven vele buitenlandse partijen aan voor steeds meer branches te werken. Van retail tot ziekenhuizen. Een ontwikkeling waar Store Support zich bij aansluit.