OV-bureau Groningen Drenthe - mystery shopping

OV-bureau Groningen Drenthe - mystery shopping

Het OV-bureau en Store Support hebben voor diverse onderzoeken succesvol samengewerkt. Er is onder andere onderzoek gedaan naar de tevredenheid over de LijnBelBus, netheid en klantvriendelijkheid in de bus en de kwaliteit van de OV-chipkaartapparatuur. Voor deze onderzoeken reizen mystery shoppers met het OV.

Doel en aanpak

De LijnBelBus is een buslijn met vaste dienstregeling die alleen op aanvraag rijdt. Met het onderzoek wil OV-bureau Groningen Drenthe inzicht krijgen in de kwaliteit en mogelijke verbeteringen. De mystery shopper kiest een rit uit, reserveert deze bij de regiovervoerder en maakt de rit, op dezelfde wijze als gebruikelijk. Gelet wordt op diverse aspecten als stiptheid, vriendelijkheid, netheid en werking van de ov-chipkaart. Daarnaast is er als mystery shopper mee gereisd op reguliere buslijnen om daar de vriendelijkheid en hulpvaardigheid van de chauffeur en de netheid van de bus te beoordelen. 

Resultaten

De onderzoeken leveren het OV-bureau waardevolle informatie op over de klantbeleving tijdens busreizen.  De resultaten zijn overwegend positief. Het gemiddelde rapportcijfer van de mystery shoppers is een 8. 

Over het OV-bureau Groningen Drenthe

Het OV-bureau Groningen Drenthe ontwikkelt, organiseert en beheert het openbaar vervoer per bus in Groningen en Drenthe en is een samenwerkingsverband van de provincies Groningen en Drenthe en de gemeente Groningen. In de werkwijze staat de klant centraal. De filosofie hierbij is dat goed benut en gewaardeerd openbaar vervoer pas tot stand komt als je weet wat de klant wil. 

Uitgevoerde diensten
Mystery shopping

Meer weten over:

Mystery shopping

Meer weten over:
Mystery shopping

OV-bureau Groningen Drenthe over OV-bureau Groningen Drenthe OV-bureau Groningen Drenthe over OV-bureau Groningen Drenthe
Jaarlijks hebben we met onze grootste opdrachtnemer een leuke en leerzame middag. Omdat beide organisatie klantgerichtheid hoog in het vaandel hebben staan, hebben we Store Support gevraagd. Deze keer niet voor een onderzoek, maar voor een “college”. Arjen heeft op indringende en humoristische wijze laten zien hoe diverse organisaties klantgerichtheid handen en voeten geven. We konden het geleerde meteen oefenen in een wedstrijdje, door Arjen op vakkundige wijze gejureerd. “Een leuke middag, inspirerende spreker en mooie locatie.” Aldus één van de deelnemers, en dat was precies de bedoeling! Arjen, bedankt!   
OV-bureau Groningen Drenthe OV-bureau Groningen Drenthe Bekijk de hele case

Informatie aanvragen

* Verplichte velden.

Renik Brandt Corstius

Account & Sales director

Renik Brandt Corstius
maginezine Gratis magazine Aanvragen

Blijf op de hoogte

via onze nieuwsbrief