Prominent - mystery shopping & lost sales-onderzoek

Prominent - mystery shopping & lost sales-onderzoek

Prominent is marktleider op het gebied van zitcomfort. Ondanks die positie heeft de organisatie behoefte aan meer focus op de merk- en klantbeleving in de winkels. Het mystery shop-onderzoek van Store Support geeft Prominent inzicht in de advies- en verkoopvaardigheden van de winkelverkopers en de wijze waarop zij inspelen op wisselende klantbehoeften. De aanvulling van het telefonische lost sales-onderzoek geeft meer inzicht in en verdieping op de reden waarom klanten de winkel verlaten zonder aankoop. Met behulp van deze inzichten zijn de verkopers beter in staat om maatwerk te leveren in de advisering per klanttype.

Prominent is marktleider op het gebied van zitcomfort. Ondanks die positie heeft de organisatie behoefte aan meer focus op de merk- en klantbeleving in de winkels. Het mystery shop-onderzoek van Store Support geeft Prominent inzicht in de advies- en verkoopvaardigheden van de winkelverkopers en de wijze waarop zij inspelen op wisselende klantbehoeften. De aanvulling van het telefonische lost sales-onderzoek geeft meer inzicht in en verdieping op de reden waarom klanten de winkel verlaten zonder aankoop. Met behulp van deze inzichten zijn de verkopers beter in staat om maatwerk te leveren in de advisering per klanttype. 

Doel en aanpak

Om inzicht te krijgen in de advies- en verkoopvaardigheden van de winkelverkopers heeft Store Support mystery shop-onderzoek uitgevoerd in 39 Prominent vestingen. Daarnaast is er telefonisch lost sales-onderzoek uitgevoerd om te achterhalen waarom klanten na een bezoek aan de winkel niet tot koop zijn overgegaan en hoe zij het winkelbezoek hebben ervaren. 

Resultaten

Door het mystery shop-onderzoek heeft Prominent een goed beeld gekregen van het verkoopmodel dat wordt gehanteerd door de verkopers in de winkels en de mate waarin de verkopers inspelen op de behoeftes per type consument (luxe versus medisch). Daarnaast bood de rapportage van Store Support concrete handvatten voor het verbeteren van de klantbeleving binnen de vestigingen en het geven van een advies op maat.

Het telefonisch lost sales-onderzoek gaf Prominent verdiepend inzicht in de belangrijkste redenen van klanten om niet tot koop over te gaan in de winkel. Openstaande commerciële kansen, bij klanten die niet hadden gekocht, maar nog wel interesse hadden, werden door Store Support eveneens teruggekoppeld aan het KCC van Prominent.

Over Prominent

Sinds 1999 heeft Prominent zich ontwikkeld tot de marktleider op het gebied van zitcomfort. Jaarlijks ervaren ruim 20.000 nieuwe klanten aan den lijve wat een relaxstoel of -bank voor hen betekent. Een stoel zit pas echt comfortabel als deze perfect aansluit op het lichaam en past bij de smaak en het interieur van het huis. Goed zitten is een kwestie van maatwerk, wat nog weleens wordt onderschat. Voor de juiste ondersteuning wordt een Prominentstoel of –bank altijd afgestemd op de lengte en postuur van de klant. Elke stoel kan tot in detail worden samengesteld, zo wordt het echt een persoonlijke stoel.

Uitgevoerde diensten
Lost Sales-onderzoek, Mystery shopping

Weten wat we voor u kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact op

Weten wat we voor u kunnen betekenen?
Neem vrijblijvend contact op

Informatie aanvragen

* Verplichte velden.

Renik Brandt Corstius

Account & Sales director

Renik Brandt Corstius
maginezine Gratis magazine Aanvragen

Blijf op de hoogte

via onze nieuwsbrief