Scotch & Soda

Scotch & Soda september 2014

Doel en aanpak

Scotch & Soda heeft als doel zich als organisatie verder te ontwikkelen en te verbeteren op onder andere hostmanship. Om het niveau hiervan te meten en te verhogen, voert Store Support mystery shops uit bij alle winkels. Eind 2012 is het onderzoek verder geoptimaliseerd en is er meer aandacht gekomen voor het ontvangst, het stylen van de klant, de gebruikte terminologie en verdiepingskenmerken, romancing the product en de afsluiting van het gesprek.

Resultaten

Het aantal Scotch & Soda winkels is de afgelopen jaren sterk gegroeid, niet alleen in Nederland, maar ook in Duitsland, Oostenrijk, Engeland en Amerika zijn er winkels geopend. Store Support bezoekt alle winkels meerdere keren per jaar. De bevindingen van de mystery shopper worden per winkel besproken en geëvalueerd door de zonemanager, zodat medewerkers direct de feedback kunnen omzetten in actie.

Over Scotch & Soda

Scotch & Soda is een van de meest succesvolle Nederlandse designer labels dat wereldwijd actief is. Het jonge Amsterdamse merk is binnen tien jaar uitgegroeid tot een bloeiend bedrijf. Scotch & Soda heeft nu 8.000 verkooppunten en 45 eigen Scotch & Soda winkels wereldwijd, waaronder 23 in Nederland en een webshop.

Uitgevoerde diensten
Mystery shopping