Emotiecongres: Werk aan de klantreis - 1 juni 2017 Planetarium Amsterdam

Emotiecongres: Werk aan de klantreis - 1 juni 2017 Planetarium Amsterdam

De keuze van de klant voor een product of dienst wordt in 95% van de gevallen bepaald door onbewuste factoren. Emoties spelen een belangrijke rol in het besluitvormingsproces en zijn ook nog eens een belangrijke driver van loyaliteit. Van groot belang dus, om je bij het verbeteren van de customer journey ook te richten op het in kaart brengen en managen van de emoties van je klanten. Om meer grip te krijgen op de emotionele factoren die bepalend zijn voor klantervaringen en meer te leren over de werking van het brein, organiseert Store Support op 1 juni een congres dat in het teken staat van customer experience, emotie en neuropsychologie. We nodigen je graag uit hierbij aanwezig te zijn!

Keynotes:

Dick Swaab

Hersenonderzoeker

Dick Swaab is een internationaal werkend hersenonderzoeker, die wereldberoemd werd met zijn werk over sekseverschillen in de hersenen. Hij was hoogleraar neurobiologie aan de Universiteit van Amsterdam en dertig jaar lang directeur van het Nederlands Instituut voor Hersenonderzoek. Hij schrijft voor een breed scala aan kranten en tijdschriften: van Nature tot en met NRC Handelsblad. De lezing door prof. dr. Swaab is een zeer erudiete en bijzonder onderhoudende reis in een ‘box’ die daarna lang niet zo ‘black’ meer is.

Mischa Coster

Mediapsycholoog

Mischa Coster is mediapsycholoog en Chief Psychology Officer bij Grey Matters. Met de snelle ontwikkeling van online marketing bevindt de klant zich vaker op afstand. Daardoor wordt het voor organisaties ogenschijnlijk complexer om klanten te verleiden. Een groeiend aantal bedrijven ontdekt de mogelijkheden van psychologische beïnvloeding via online kanalen. Tijdens Werk aan de Klantreis gaat Mischa dieper in op marketingtoepassingen van psychologische principes. 

Break-outs:

- TOEGEVOEGD AAN DE BREAKS-OUTS: SANQUIN -

Bloed is emotie. Ten eerste voor de mensen die een bloedtransfusie krijgen. Veelal vechtend voor hun leven na een ongeluk, tijdens een operatie of gedurende een chemobehandeling. Maar ook emotie aan de kant van de donor die barmhartig en zonder enige voorwaarden zijn of haar bloed afstaat aan een onbekende. Van een medische keuring tot de naald die uiteindelijk de ader in gaat. Hoe ervaart een donor het hele proces van donor worden? Welke emoties spelen een rol en hoe kan je als Sanquin daar op de juiste manier op inspelen? Vragen die aan de orde komen tijdens de breakout met Sanquin.

- TOEGEVOEGD AAN DE BREAKS-OUTS: SANQUIN -

De reis naar de ultieme emotionele klantreis bij Transavia

Daan Noordeloos (Transavia)

Daan neemt ons mee in zijn inspirerende reis van emotionele klantbeleving, touch-point-optimalisatie, de cruciale rol van medewerkers én de return on investment. Daan is er in geslaagd om klantbeleving hard te maken aan de hand van de Passenger Experience Index.

Next-generation usability onderzoek: breinmeting voor exponentiele klantbeleving en conversie

Roderick Reichenbach (Braingineers)

Roderick zijn visie is een cultuurverandering op het gebied van neuropsychologische inzichten. De huidige wijze van usability onderzoek verloopt tot dusver op bewust niveau, wij weten echter dat we 95% van onze keuzes onbewust maken! De toevoeging van objectieve breinmeting middels EEG in combinatie met eye-tracking is uniek. Hiermee weten we waar iemand naar kijkt en wat dit voor beleving geeft in de hersenen. De praktische toepassing en resultaten worden aan de hand van een case toegelicht.

Evidence Based Customer Experience Management

Jeff Mulder & Arjen van Hijum (PEBex)

De volgende keer dat je op een conferentie onder luid applaus het verhaal van de nieuwste Guru op het gebied van CEM aanhoort, stel jezelf dan de vraag: Hoe valide is dit? En hoe effectief zijn de methodes die worden besproken? Het antwoord kan je wellicht ook vinden bij PEBex; Platform Evidence Based Customer Experience Management. Het wordt tijd om onderzoek om te zetten in aantoonbaar resultaat.

Een workshop emotionele klantreizen plotten én verbeteren

Dylan Wienke (Store Support)

Dylan en zijn collega’s leren je tijdens de workshop hoe je emotionele klantreizen, met de ExperienceCapture-methodiek, in kaart kunt brengen met de door de klant ervaren emotie als middelpunt. Vervolgens leer je hoe je hier mee aan de slag kunt gaan. Je krijgt de tools die je gelijk kunt inzetten om morgen de eerste resultaten mee te boeken. Eerdere bezoekers van de workshop zijn enthousiast over het pragmatische karakter van de workshop.

Locatie & programma

Dit event vindt op 1 juni 2017 plaats in het Planetarium Amsterdam, Kromwijkdreef 11, 1108 JA Amsterdam-Zuidoost

09:30 - 10:00 uur Inloop
10:00 - 10:30 uur Introductie emotie in de klantreis
10:35 - 11:35 uur Keynote Mischa Coster
11:45 - 12:45 uur Break-out ronde 1
12:45 - 13:45 uur Lunch
13:45 - 14:45 uur Break-out ronde 2
15:00 - 16:00 uur Keynote Dick Swaab
16:00 - 16:30 uur Key take-aways & afsluiting
16:30 - 17:30 uur Naborrel

Inschrijven? 

Inschrijven kan door onderstaand formulier in te vullen. Let op: het aantal kaarten voor dit event is beperkt. Wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Inschrijven emotiecongres 1 juni 2017

Het reguliere tarief voor dit congres is €295, PvkO leden betalen €195.
Velden met een * zijn verplicht